Amikor egy ember találkozik egy ismeretlennel, akkor a külső megjelenése, beszédstílusa, gesztusai, mimikái alapján kialakul benne egy első benyomás. Ugyan ez jellemző a cégekre is. Amikor egy potenciális ügyfél először találkozik a céggel, annak vizuális elemei, mint logo, névjegykártya, levélpapír, weboldal, céges prospektus és azok design-a, valamint, az azokban közölt információ alapján kialakul benne egy első benyomás, melyet nem lehet megismételni.
A cégeknek olyan arculati koncepcióval kell az ügyfeleik elé állni, ami jól tükrözi, hogy kik is ők, mi a céljuk, mit képviselnek. Ezeknek a segítségével egy olyan kép alakulhat ki az ügyfelekben, ami segíthet az üzlet megkötésében, a cég tovább ajánlásában és a pozitív image kialakulásában.
Az üzleti életben tehát fontos, hogy a cégek, vállalatok jól megtervezett arculati koncepcióval jelenjenek meg a piacon.