Régi nagy kérdés, hogy meddig "él" egy honlap? Mennyi ideig őrzi meg minőségét, színvonalát, használhatóságát? Mikor kell lecserélni egy újabbra, egy szebbre, jobbra?
Manapság, mint a gazdaság legtöbb területén, a honlap piacon is erősen él az a szemlélet, hogy ami valahol egy kicsit hibás, azt ki kell dobni, ami régi, az nem lehet jó, minden korábbi helyett újabbat kell venni... Ez a kiélezett verseny miatt akár helytálló is lehetne, DE miért nem az a lényeg, hogy jó legyen, miért az, hogy új legyen?
Ki magyarázta bele a fejekbe ilyen erővel, hogy ami új, az jó is?
Lehet, hogy sokszor így van, de még többször nem...
A nagy vásárolgatásban, már senki sem nézi, hogy valóban rossz-e az a mit eldob, és biztos, hogy jobban jár-e azzal, ha vesz valami újat. Nem olyan hibák miatt dobja ki a régit, amiket a figyelmetlenség és a nem szakszerű használat eredményez?
Biztos, hogy a termékben és nem a felhasználókban van a hiba?
Nézzük csak meg a legtipikusabb honlap hibákat, amik miatt le szoktak cserélni egy oldalt:
(Természetesen azon kívül, hogy nem tetszik :-)
Mit lehet tenni, ha...
- Alacsony egy honlap látogatottsága?
- Sehol sincs az oldal a keresőkben?
- Kevesebb a megrendelés, mint régebben csökken a látogatók száma?
- Elmaradnak a várt céges bevételek?
A rossz válasz: Le kell cserélni a honlapot! Kell egy új!
Biztos?!?
- Megéri nagyobb összegeket áldozni egy új honlapra, ha nem is tudja senki miért nem működött a régi?
- Érdemes olcsón "összehozni" egy újabb nem működő weboldalt?
- Nem lenne érdemes nekiállni megnézni, hogy mi volt a baj az előző honlappal, mielőtt újabb összegeket dob a kukába?
Sokan úgy vélekednek, a honlapok esetében is, mint egy doboz tejfölnél... Ha elromlott, ki kell dobni.. DE a honlap azért valamivel drágább dolog ennél. És a leglényegesebb különbség az, hogy a honlapokat sok esetben meg lehet javítani. Sőt, jobbak lehetnek, mint új korukban!
De honnan tudja egy laikus, hogy mikor kell kidobni a weboldalt, és mikor lehet még bevételtermelésre fogni?
Erre szolgál a komplett online marketing elemzés. Ezt a fogalmat nem sokan ismerik, pedig igen sokat lehet vele spórolni! Az elemzés során nem csak a honlap kerül górcső alá, hanem azok az online marketing eszközök is, amik -ha jól működnek- megsokszorozzák a honlap hatékonyságát a vevőszerzésben.
A korrekt elemzés nem csak egy hibalistát ad, amiből mindenki leszűrheti a tanulságot: még mindig nem értem, hogy mit akarnak ezek az informatikusok tőlem...
Az elemzésnek az a lényege, hogy emberi nyelven, segítséggel és tanácsokkal, kézzelfogható javaslatokkal együtt érkeznek a kritikák. Így már biztos, hogy azok is hasznosítani tudják a vizsgálat anyagát, akik nem szeretnének szakmai továbbképzéseken részt venni a közeljövőben.
Mi van akkor...
ha nagyon rossz állapotban van a honlap?
Akkor bizony életbe lép a B-terv... Le kell cserélni a régi weboldalt!
Hát, ez jó kör volt, mondhatná valaki! Befizetett egy jó adag pénzt azért, hogy ne kelljen megvennie egy új honlapot, erre azt pénzéért azt a választ kapja, hogy: Sajnáljuk vegyen egy új weblapot...
DE! A tévedés a dologban, hogy nem azért kell fizetni, hogy kiderüljön: Új honlapra van-e szükség, vagy javítható a régi! (Persze az lesz a dolog egyik következménye, hogy ez is kiderül.)
A vizsgálat arról szól, hogy fény derüljön azokra a hibákra, amik rontották a weblap hatékonyságát, megakadályozták, hogy rendesen működjön, vevőket szerezzen. Egy olyan szellemi termék keletkezik a vizsgálat során, ami teljesen az adott cég karakterére van szabva, amit mindenki haszonnal tud majd forgatni, legyen szó új honlapról, vagy a régi javításáról.
Mi mindent veszíthetük?
- Ha marad a régi honlap, akkor a tanácsok segítségével fokozható lesz a hatékonysága.
- Ha készíttetni kell egy új weblapot, akkor is fel lehet használni az elemzés végeredményét arra, hogy ne essen bele az ember kétszer ugyanazokba a hibákba.
Egyszóval, mielőtt valaki nekiugrana ismét egy új honlap beszerzésének, gondolja csak végig, hogy miért is rossz a régi, és mekkora része van saját magának a hibákban...