HTML

honlap-link

Az RG Stúdió tevékenységéről, ügyfeleiről olvashatunk.

Friss topikok

Érdemes még megmenteni ezt a régi honlapot...?

2009.05.25. 10:48 rgstudio

Régi nagy kérdés, hogy meddig "él" egy honlap? Mennyi ideig őrzi meg minőségét, színvonalát, használhatóságát? Mikor kell lecserélni egy újabbra, egy szebbre, jobbra?

Manapság, mint a gazdaság legtöbb területén, a honlap piacon is erősen él az a szemlélet, hogy ami valahol egy kicsit hibás, azt ki kell dobni, ami régi, az nem lehet jó, minden korábbi helyett újabbat kell venni... Ez a kiélezett verseny miatt akár helytálló is lehetne, DE miért nem az a lényeg, hogy jó legyen, miért az, hogy új legyen?

Ki magyarázta bele a fejekbe ilyen erővel, hogy ami új, az jó is?
Lehet, hogy sokszor így van, de még többször nem...

A nagy vásárolgatásban, már senki sem nézi, hogy valóban rossz-e az a mit eldob, és biztos, hogy jobban jár-e azzal, ha vesz valami újat. Nem olyan hibák miatt dobja ki a régit, amiket a figyelmetlenség és a nem szakszerű használat eredményez?

Biztos, hogy a termékben és nem a felhasználókban van a hiba?

Nézzük csak meg a legtipikusabb honlap hibákat, amik miatt le szoktak cserélni egy oldalt:
(Természetesen azon kívül, hogy nem tetszik :-)

Mit lehet tenni, ha...

  • Alacsony egy honlap látogatottsága?
  • Sehol sincs az oldal a keresőkben?
  • Kevesebb a megrendelés, mint régebben csökken a látogatók száma?
  • Elmaradnak a várt céges bevételek?

A rossz válasz: Le kell cserélni a honlapot! Kell egy új!

Biztos?!?

  • Megéri nagyobb összegeket áldozni egy új honlapra, ha nem is tudja senki miért nem működött a régi?
  • Érdemes olcsón "összehozni" egy újabb nem működő weboldalt?
  • Nem lenne érdemes nekiállni megnézni, hogy mi volt a baj az előző honlappal, mielőtt újabb összegeket dob a kukába?

Sokan úgy vélekednek, a honlapok esetében is, mint egy doboz tejfölnél... Ha elromlott, ki kell dobni.. DE a honlap azért valamivel drágább dolog ennél. És a leglényegesebb különbség az, hogy a honlapokat sok esetben meg lehet javítani. Sőt, jobbak lehetnek, mint új korukban!

De honnan tudja egy laikus, hogy mikor kell kidobni a weboldalt, és mikor lehet még bevételtermelésre fogni?

Erre szolgál a komplett online marketing elemzés. Ezt a fogalmat nem sokan ismerik, pedig igen sokat lehet vele spórolni! Az elemzés során nem csak a honlap kerül górcső alá, hanem azok az online marketing eszközök is, amik -ha jól működnek- megsokszorozzák a honlap hatékonyságát a  vevőszerzésben.

A korrekt elemzés nem csak egy hibalistát ad, amiből mindenki leszűrheti a tanulságot: még mindig nem értem, hogy mit akarnak ezek az informatikusok tőlem...

Az elemzésnek az a lényege, hogy emberi nyelven, segítséggel és tanácsokkal, kézzelfogható javaslatokkal együtt érkeznek a kritikák. Így már biztos, hogy azok is hasznosítani tudják a vizsgálat anyagát, akik nem szeretnének szakmai továbbképzéseken részt venni a közeljövőben.

Mi van akkor...

ha nagyon rossz állapotban van a honlap?

Akkor bizony életbe lép a B-terv... Le kell cserélni a régi weboldalt!

Hát, ez jó kör volt, mondhatná valaki! Befizetett egy jó adag pénzt azért, hogy ne kelljen megvennie egy új honlapot, erre azt pénzéért azt a választ kapja, hogy: Sajnáljuk vegyen egy új weblapot...

DE! A tévedés a dologban, hogy nem azért kell fizetni, hogy kiderüljön: Új honlapra van-e szükség, vagy javítható a régi! (Persze az lesz a dolog egyik következménye, hogy ez is kiderül.)

A vizsgálat arról szól, hogy fény derüljön azokra a hibákra, amik rontották a weblap hatékonyságát, megakadályozták, hogy rendesen működjön, vevőket szerezzen. Egy olyan szellemi termék keletkezik a vizsgálat során, ami teljesen az adott cég karakterére van szabva, amit mindenki haszonnal tud majd forgatni, legyen szó új honlapról, vagy a régi javításáról.

Mi mindent veszíthetük?

  • Ha marad a régi honlap, akkor a tanácsok segítségével fokozható lesz a hatékonysága.
  • Ha készíttetni kell egy új weblapot, akkor is fel lehet használni az elemzés végeredményét arra, hogy ne essen bele az ember kétszer ugyanazokba a hibákba.

Egyszóval, mielőtt valaki nekiugrana ismét egy új honlap beszerzésének, gondolja csak végig, hogy miért is rossz a régi, és mekkora része van saját magának a hibákban...

Szólj hozzá!

Címkék: weboldal honlap honlapok weblap audit honlapelemzés elemzése weblapvizsgálat

A bejegyzés trackback címe:

https://honlap-link.blog.hu/api/trackback/id/tr501142225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása